De retail media-tak van supermarkt Plus introduceert een selfservice platform voor sponsored products. Adverteerders en mediabureaus kunnen hiermee zelfstandig advertenties beheren en campagnes optimaliseren.
Het platform werd vorig jaar, bij de lancering van de nieuwe tak, al aangekondigd. Nu, bijna anderhalf jaar later, is het mogelijk om zelf die sponsored products op de site en in de app te zetten.
Omnichannel
Olivier Fornier, manager Plus Retail Media, zegt hierover in een persbericht: ‘Met de toevoeging van sponsored products aan onze mediamiddelen kunnen we nu de gehele (omnichannel) customer journey in kaart brengen en de mediastrategie afstemmen op de doelstellingen van onze merkleveranciers.’
Resultaten direct zichtbaar
Dankzij geavanceerde targeting mogelijkheden kunnen merken hun producten binnen categorie- en zoekpagina’s op posities 2-4-6 onder de aandacht brengen, wat zorgt voor meer zichtbaarheid en verkoop. De resultaten van de campagnes, denk hierbij aan impressies, clicks, conversies, sales en roas, zijn direct zichtbaar in het dashboard.
Extended reach
Plus Retail Media is in mei 2023 van start gegaan en biedt naast sponsored products ook digital out of home, schapcommunicatie, vloerprojectie en instore radio aan in de winkels. Dit jaar verwacht Plus Retail Media ook extended reach uit te brengen waarbij merken op basis van first party data van de supermarkt ook buiten plus.nl kunnen adverteren.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Plus Retail Media start met selfservice platform voor adverteerders