Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Bosschefans

2024-10-09
1000562
  • [interview]
  • 1:24

Van Bosschenaren voor Bosschenaren. Voor mensen die ’s Hertogenbosch in hun hart meedragen. ‘We kunnen converteren tot klanten via een bierviltje in de kroeg.’

In de nieuwe webshop Bosschefans.nl zijn diverse items te koop. ‘We hebben een focus op draagbare merchandise, maar in het assortiment zitten ook mooie prints voor aan de muur.’ Aan het woord is Mark van den Heuvel, die samen met Harm van Ballegooy de nieuwe webwinkel begon en bestiert. ‘De kwaliteit van onze producten is verrassend hoog. Hier ga je jaren in wonen’, beloven ze op de website. En dat maakt volgens de heren het verschil met de concullega’s. ‘Bosschenaren hoor je weleens zeggen: “Kost niks, hedde ok niks”, wat zoveel betekent als “als ik wist dat ik zo’n rommel kreeg, had ik liever wat meer betaald”. Wij hebben een hoge kwaliteitsstandaard, zowel in draagcomfort als in productiewijze. Zo wordt voor de productie van het biologische katoen 80 procent minder water gebruikt dan voor alternatieven’, vertelt de mede-eigenaar. ‘Bovendien houden we de voorraad klein om waste te voorkomen.’ De kledingcollectie bestaat uit T-shirts, sweaters, hoodies en Bossche Broeken.

De webshop biedt duidelijke maattabellen waardoor de eigenaren verwachten retouren te voorkomen. Overigens kunnen klanten de kleding ook met een eigen ontwerp laten bedrukken. Een Bossche bol bijvoorbeeld? Orders worden op bestelling gemaakt – ‘duurt ekkes moar dan hedde ok wa!!’ – en vervolgens door een fietskoerier bij de besteller in Den Bosch afgeleverd. Mocht een klant verder weg wonen, dan heeft het koeriersbedrijf daar een eigen netwerk voor, aldus Van den Heuvel.

De grootste uitdaging is nog om bekendheid te genereren. Vooralsnog maken de eigenaren affiliate campagnes met andere outlets die zich op fans van de Brabantse stad richten.