Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe bestemming VakantieVeilingen luidt einde platform SlaJeSlag in

2024-09-12
1000562
  • [nieuws]
  • 1:42

Platform SlaJeSlag is de dupe van de overname van platform VakantieVeilingen en Actievandedag door House of Tickets. Het veilingzusje van VakantieVeilingen moest een marktbehoefte aan fysieke producten in de online veilingwereld vervullen, maar heeft nu ironisch genoeg zelf de slag gemist.

Bij de bekendmaking van de overname van VakantieVeilingen en Actievandedag, eerder deze week, was SlaJeSlag een opvallende afwezige. Het platform werd in 2019 groots aangekondigd, inclusief catchy slogan ‘Sla Je Slag en scoor!’ (zie commercial hieronder), maar brandt nu als een nachtkaars uit. Sinds 1 september is de shop offline en worden klanten doorverwezen naar VakantieVeilingen.nl.

Wat de exacte reden van het plotselinge stoppen van SlaJeSlag is, is niet bekend. Voor de hand ligt een gebrek aan animo, en dat valt ook op te maken uit de woorden van een woordvoerder, die daarmee reageert op vragen van Twinkle. ‘Het aanbod op SlaJeSlag.nl stond al in “verbinding” met VakantieVeilingen. Het betrof namelijk dezelfde veiling waarop men vanaf VakantieVeilingen of SlaJeSlag een bod kon doen.’ Volgens de woordvoerder was het aanbod van beide platforms dus al gelijk, maar was SlaJeSlag uitsluitend bedoeld voor fysieke producten.

Net geen vijf kaarsjes

En dus kan SlaJeSlag net niet zijn vijfde verjaardag vieren. Het platform ging eind oktober 2019 live, waarmee eigenaar Emesa vooral een mannelijke doelgroep wilde bereiken. Zo liet het bedrijf destijds weten aan deze titel. ‘We hebben de afgelopen jaren veel geleerd over welke content welke doelgroepen activeert. Dit zie je terug in het assortiment van SlaJeSlag, waar we alles van gadgets, gereedschap, elektronica en meer veilen. Met SlaJeSlag bereiken we dus een additionele (mannelijke) doelgroep voor onze bestaande en nieuwe partners.’

Daarnaast zouden consumenten VakantieVeilingen vooral associëren met dagjes uit en vakanties, terwijl een grote groeicategorie binnen dat platform die van producten was. Blijkbaar ziet nieuwe eigenaar House of Tickets geen aanleiding om daarvoor een stand alone platform in de lucht te houden.