Supermarkt Plus heeft een nieuwe e-commerce platform in gebruik genomen. Die moet volgens het bedrijf zorgen voor meer flexibiliteit, nieuwe functionaliteiten en is daarnaast stabieler.
Dat Plus bezig was met de komst van een nieuwe e-commerce platform zat onlangs al verstopt in het jaarverslag (PDF). Toen wilde het bedrijf verder niet ingaan op vragen van Twinkle.
Meer omnichannel
Duidelijk is dat het nieuwe platform van Plus ervoor moet zorgen dat klanten makkelijker omnichannel boodschappen kunnen doen bij het bedrijf, dat onlangs nog een publieksprijs won tijdens de Shopping Awards in de categorie Supermarkten. ‘Met de groei van het aantal winkels en daarmee het aantal ophaal- en bezorgpunten, anticiperen we op een toenemende vraag naar omnichannel winkelen van zowel bestaande als nieuwe klanten van Plus. Dit nieuwe platform stelt ons in staat om in de toekomst nauwkeuriger in te spelen op hun behoeften’, aldus Stephan Bosman, head of digital & e-commerce.
Headless en composable
Het bedrijf heeft gekozen voor een combinatie van headless en composable architectuur. Volgens Plus is het een van de eerste food retailers in Europa die die combinatie heeft geïmplementeerd. Head of product Arvid Nieuwsma daarover: ‘Met onze composable architectuur hebben wij de best of breed applicaties uitgezocht die op dit moment bij ons passen. Als wij later dit jaar bijvoorbeeld willen inzetten op bredere diversiteit in promo uitingen op winkelniveau, dan kunnen wij altijd een applicatie simpel en snel vervangen in het landschap zonder dat wij het risico lopen op instabiliteit van de core business.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Plus anticipeert met nieuw platform op toenemende vraag naar omnichannel