Twinkle | Digital Commerce

Jeroen Adriaans (Florrèl): 'Ik verbouw liever een huis dan dat ik naar de sportschool ga'

2023-11-30
1000562
  • [interview]
  • 2:38

Jeroen Adriaans timmerde hard aan de weg met E-Expansion, Dryly, Bamigo en Undiemeister. Onlangs lanceerde hij zijn nieuwste merk Florrèl, duurzaam beddengoed. ‘Ik ben er tijdens mijn loopbaan achter gekomen dat ik het leuk vind om juist niet op één product te focussen.’

Naam: Jeroen Adriaans
Functie: ondernemer
Leeftijd: 37

Achtergrond

‘Eigenlijk ben ik niet zo van de functietitels. Ik ben gewoon Jeroen en ik doe mijn ding. Maar ik heb van jongs af aan geroepen dat ik wilde gaan ondernemen. Vervolgens kwam ik er tijdens mijn loopbaan achter dat e-commerce echt bij mij past, maar dat ik me liever niet op één product focus. Op een gegeven moment krijg ik dan namelijk een soort tunnelvisie.’

Inspiratie

‘Ik luister heel veel podcasts, vooral als ik lekker ga wandelen. Ik vind het interessant om verhalen te horen van andere ondernemers. Het werkt goed om kennis te delen, ervaringen van anderen te horen, of als je ergens meer over wilt weten een podcast erover te zoeken. En vroeger keek ik vaak op RTLZ naar The Profit van Marcus Lemonis, dat vond ik ook hartstikke interessant. Daarnaast moet je online sowieso heel veel lezen om te zorgen dat je je SEO en SEA goed voor elkaar hebt.’

E-commerce

‘De flexibiliteit in onze branche vind ik leuk. Het is een heel veranderlijke omgeving die tegelijkertijd een duidelijke rode draad heeft; het maakt eigenlijk niet uit of je een onderbroek verkoopt of een plaswekker, de online approach is de grote gemene deler. Het enige verschil zit ‘m in de targeting, en op basis daarvan tone of voice et cetera. Bovendien is e-commerce goed meetbaar, en het is echt mijn ding om te spelen met die data, analyses te maken, te zoeken naar kansen.’

Ontwikkeling

‘Naast alle veranderingen in Google heb je nu de wijzigingen in privacy. Je moet steeds creatiever te werk gaan om uiteindelijk toch je klant te bereiken. Dus je gaat van alles combineren, verschillende soorten marketingmixen uitproberen en dergelijke. In een continu bewegende markt moet je ook continu scherp blijven, dat vind ik leuk.’

Online shoppen

‘Mijn laatste aankoop? Dat waren cadeautjes voor één van mijn zoontjes, die was pas jarig. En voor mezelf kocht ik onlangs een bladblazer. Voor de meeste aankopen doe ik trouwens online research van tevoren. En ik betrap mezelf erop dat ik steeds vaker op marketplaces koop, terwijl ik dat vroeger nooit deed. Want ik wil eigenlijk helemaal niet dat de grote reuzen alles overnemen.’

Vrije tijd

‘Buiten werktijd ben ik graag met m’n gezin; mijn vrouw en ik hebben twee zoontjes. Als ik eens een rotdag heb en ik kom thuis, dan biedt mijn gezin me rust en afleiding. Verder houd ik van klussen en verbouwen. Ik heb twee rechterhanden; ik verbouw liever een huis dan dat ik naar de sportschool ga, haha! En mijn vakantiefavoriet is Spanje, daar heb ik een vast plekje waar ik het liefst elk jaar terugkom. En als de kinderen wat groter zijn, gaan we naar de VS.’

Trots

‘Ik ben met name trots op de afgelopen vijf jaar, waar ik stond en waar ik nu sta; het team dat ik heb verzameld en wat we hebben neergezet. Ik ga elke dag met een lach naar m’n werk!’