De online omzet binnen de detailhandel daalde in september met 0,9 procent. Vooral retailers waarbij de online omzet een bijverdiensten is zagen die omzet dalen.
Dat blijkt uit de meest recente detailhandelscijfers van het CBS. Bij de zogenoemde ‘multi-channelers’ nam de online omzet met 8,1 procent lager. Bij pure players lag de omzet juist 4,7 procent hoger.
Vooral binnen de categorie voedingsmiddelen en drogisterijen nam de online omzet toe, namelijk met 15,5 procent. In augustus steeg die omzet nog met 22,5 procent. Retailers binnen de categorie kleding en modeartikelen daalde de online omzet juist met 25,6 procent.
De volledige detailhandel zag de omzet in september met 3,1 procent stijgen. Wel was het verkoopvolume 3,3 procent lager. Vooral binnen de foodsector steeg de omzet, met 7,3 procent.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online omzet daalt 1 procent in september
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.