Twinkle | Digital Commerce

Meer groei en groene oplossingen met PostNL

2023-10-03
1000562
  • [branded content]
  • 3:06

Consumenten willen steeds meer, dus moet je als ondernemer ook meer. Meer duurzaam, meer digitaal en meer gemak. Maar hoe weet je wat jouw (potentiële) klanten willen? En hoe zorg je dat je concurrenten nét een stapje voor bent? PostNL kan je hiermee helpen. Of het nu gaat om meer tevreden klanten, meer groene oplossingen of meer gemak. Met ruim 8,2 miljoen PostNL-accounts weten wij wat consumenten willen. Én hoe je als ondernemer daarop inspeelt. Daarom is PostNL ook dit jaar de trotse hoofdsponsor van Shopping Today: het grootste e-commerce-kennisevent van Nederland.

Op 12 oktober 2023 delen diverse sprekers en e-commerce-ondernemers hun kennis en ervaringen. Laat je inspireren door de 3 sprekerssessies van PostNL.

Hoe leer je klanten écht kennen?

Wil jij je (mogelijke) klanten ook écht leren kennen? En je klanttevredenheid en conversie verhogen? PostNL helpt je verder. Met 8,2 miljoen consumenten met een PostNL-account weten wij wat consumenten willen. En net zo belangrijk: wat ze niet willen. Plus met 50.000 aangesloten webshops weten we precies hoe je hier als ondernemer op inspeelt. Wil je weten hoe dit werkt? En hoe je via PostNL pijnpunten omzet in oplossingen en een hogere conversie? Daniël Höyng en Maarten de Smit van PostNL leggen dit haarfijn uit in de Shopping Today-sessie van 11.00 uur. Mis het niet!

Bij PostNL werken ze graag samen met webshops om digitale innovaties te ontwikkelen en verbeteren. Interesse? Geef je webshop op voor een pilot:
Een makkelijkere check out met Invullen met PostNL: Meld je aan
Betrouwbaarheid van je webshop tonen met Bekend bij PostNL: Meld je aan

Groen pakketje, groene bezorging

Pakketten verzenden met een minimale voetafdruk, daar moet je als ondernemer iets mee. Maar hoe? Martin de Vries en Guido Evers weten er alles van als eigenaren van Testa Omega-3. Een bedrijf dat omega 3 uit algen verkoopt en eenvoudig thuis aflevert. Met een duidelijke missie: mensen wereldwijd overtuigen geen visolie meer te kopen maar plantaardige omega 3. Inmiddels is het bedrijf wereldwijd marktleider, met slechts 12 werknemers op kantoor. Duurzaamheid is heel belangrijk voor Testa Omega-3. Hoe PostNL de logistiek en distributie aanpakt, draagt daaraan bij. Wil je jouw bestellingen ook duurzaam verzenden? En ben je benieuwd hoe Testa Omega-3 en PostNL samen zorgen voor een efficiënte distributie met een minimale CO2-uitstoot? Laat je inspireren door Martin de Vries en John Ng (PostNL) en kom naar de Shopping Today-sessie om 13.00 uur.

E-commerce keten verduurzamen: doe jij mee?

E-commerce blijft groeien. En als we niets doen, groeit de uitstoot net zo hard mee. Heb jij als jong bedrijf een oplossing om de e-commerce keten te verduurzamen? Van producent, online retailer, pakketbezorger tot consument? Mis de sessie van Econnections om XX.XX uur dan niet! Met innovatieprogramma Econnections willen Bol.com, Deloitte, Google Cloud, IKEA Nederland, Mollie en PostNL de duurzaamheid in e-commerce versnellen. De missie: 500 miljoen duurzame online aankopen in 2026. Vorig jaar zijn 7 pilotprojecten geselecteerd met jonge, innovatieve scale-ups. Met elk een bewezen oplossing. Zoals duurzame verpakkingen, bezorgen zonder uitstoot en een langere levensduur van producten. Je bundelt de krachten met grote bedrijven en krijgt de expertise, het netwerk en investeringen om verder te groeien. Én om samen echt verschil te maken. Een win-win situatie dus. Meer weten? In de sessie van Shopping Today van 11.40 uur vertellen Cecile Post en Nienke Nijhuis je alles over Econnections. Zorg dat je erbij bent!

Op zoek naar meer inspiratie?

Nieuwsgierig geworden naar hoe je van je webwinkel een daverend succes maakt? Kom op 12 oktober naar Shopping Today in DeFabrique, Utrecht. En lees alvast alle tips van PostNL.

Bekijk het volledige programma