E-commerce organisaties vertellen over hun nieuwe websitedesign. Wat is er veranderd, vergeleken met de oude site? Wat zijn de verwachtingen? Was het geplande budget toereikend? En welke lessen heeft het opgeleverd? Voor deze refresh sprak Twinkle met Thomas Luberti, marketingdirecteur Wijnvoordeel.nl van e-Luscious B2C Wine, Coffee and more.
Kun je iets vertellen over de online geschiedenis van Wijnvoordeel.nl?
‘Wijnvoordeel.nl is ontstaan toen René Tulner in 1999 besloot van zijn passie zijn werk te maken. Dat deed hij vanaf zijn zolderkamer in Zwolle. Met een duidelijke missie: gerenommeerde wijn aanbieden voor een spectaculair lage prijs, om zo betere wijn voor iedereen toegankelijk te maken. Door direct in te kopen bij de wijnmakers en rechtstreeks aan de klant te leveren, worden onnodige kosten bespaard en daar profiteert de klant van. Inmiddels is de zolderkamer verruild voor een mooi kantoor in Hilversum met e-commercespecialisten en ervaren wijninkopers.’
Waarom is er gekozen voor een nieuwe website?
‘Met behulp van de investeerder en het huidige team van specialisten werkt Wijnvoordeel.nl hard om klanten nog persoonlijker te bedienen met goede service, uitstekende wijnen en de allerbeste deals. Een volgende stap hierin was een nieuwe indeling van de website, passend bij de nieuwe merkuitstraling.’
Wat is er veranderd ten opzichte van de vorige website?
‘We hebben er meer persoonlijkheid aan toegevoegd – meet Wijnand, onze virtuele assistent. Daarnaast besteden we meer aandacht aan onze wijnen en verrassende acties. Maar er is ook extra keuzegemak, bijvoorbeeld via jouw unieke eigen wijnmatch, en meer service, zoals de snelle bezorging en honderd procent smaakgarantie.’
Wat zijn de verwachte verbeteringen?
‘We verwachten dat, ook door de gloednieuwe massamediacampagne, nog meer mensen de weg naar onze shop weten te vinden. En dat ze daar nog makkelijker een “betere wijn” vinden die echt bij hun smaak past, wat die smaak of het budget ook is. Gelukkig zijn de eerste resultaten overduidelijk!’
Is de website extern of intern ontwikkeld, en waarom?
‘Dat is intern gebeurd. Zo konden we maximaal profiteren van het platform waar de site op draait. Bovendien zijn het interne specialisten die dagelijks aan de shops werken, A/B-testen en optimaliseren.’
Is het geplande budget overschreden?
‘Laat ik zeggen dat we vooralsnog erg tevreden zijn.’
Heb je het redesign gevalideerd en welke methode heb je hiervoor gebruikt?
‘We hebben verschillende testen gedaan, onder bestaande klanten maar ook onder mensen die hun wijn nu bijvoorbeeld nog in de supermarkt kopen. Daarnaast blijven we constant testen en optimaliseren.’
Wat zijn achteraf gezien de lessen?
‘We hebben geleerd dat verandering het enige constante is, zeker in e-commerce. Zolang je je daarbij laat leiden door waar je zelf jaloers op bent bij andere websites, doet waar je zelf blij van wordt als klant en zoekt naar wat echt past bij je merk, dan móet dat uiteindelijk betere dienstverlening en dus blijere klanten en meer groei opleveren.’
Welke stappen wil Wijnvoordeel.nl in de nabije toekomst zetten met de nieuwe website?
‘Daar kan ik nu niet in detail op ingaan, maar er komen veel mooie dingen aan!’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Het redesign van… Wijnvoordeel.nl
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.