Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Bloshing

2023-06-08
1000562
  • [interview]
  • 1:29

Bloshing is een nieuwe naam in de kunstbloemenmarkt. In de webshop zijn zijden bloemen met (of zonder) bijpassende vazen te koop.

Valerie Oude Groeniger is de eigenaresse van Bloshing. Ze heeft altijd al gedroomd van een eigen bedrijf in deze branche. ‘Ik houd erg van bloemen en van interieurdecoratie. En zijden bloemen lopen als een rode draad door mijn leven, dus de keus hiervoor was snel gemaakt’, vertelt Oude Groeniger. Ze nam ontslag bij haar toenmalige werkgever nog vóór de webshop live stond en richt zich nu volledig op Bloshing. Ze runt de onderneming samen met haar vriend; de eerste collectie werd samengesteld in de huiskamer van het stel. ‘We willen ons positioneren als het duurzame alternatief voor verse bloemen. Daarbij onderscheiden we ons van concullega’s door de wijze waarop wij het product vermarkten: we gaan voor creatieve campagnes en samenwerkingen en we gaan zo snel mogelijk de grens over.’ De ambities zijn groot, maar ‘uit ervaring weten we dat we klein en schaalbaar moeten beginnen. Dat betekent dat we beginnen met investeren in een groep trouwe volgers op de socials.’ Klanten verwachten ze te werven met behulp van paid advertising en met SEO. ‘Uiteindelijk willen we in heel Europa verkopen en daar gaan we onze marketing op richten: advertenties die passen bij het land en in hun eigen taal.’

De grootste uitdaging is in eerste instantie om tussen de overige aanbieders te komen en een stabiele orderstroom te verkrijgen. Oude Groeniger verwacht daar een maand of twee voor nodig te hebben. Daarna lonkt Europa. ‘In Nederland zijn zijden boeketten al populair, maar in het buitenland zijn ze relatief nieuw’, weet de eigenaresse. Daarom wil ze één van de eerste spelers in den vreemde worden.

Het bedrijf heeft een eigen kantoor met magazijnopslag. ‘PostNL komt elke dag langs, dus we garanderen een supersnelle levering’, besluit Oude Groeniger.