Twinkle | Digital Commerce

Whoppah: ‘Dit jaar richting de 15 miljoen euro verkoopvolume in Duitsland'

2023-05-11
1000562
  • [nieuws]
  • 1:05

Tweedehands designmarktplaats Whoppah viert vandaag zijn vierde verjaardag en trakteert op enkele verkoopcijfers. Zo verwacht het bedrijf aan het einde van dit jaar op een jaarlijks verkoopvolume van 15 miljoen euro te zitten in Duitsland, waar het nog maar net actief is.

Uiteindelijk wil Whoppah dit jaar toewerken naar een wekelijks verkoopvolume van 1 miljoen euro in heel Europa. Whoppah zelf is in Nederland, België en Duitsland actief en groeit momenteel vooral in dat laatste land – waar het nu negen maanden actief is - hard door. Het verkoopvolume in Duitsland stijgt maandelijks met 33 procent en volgens het bedrijf komt dat neer op hetzelfde verkoopvolume in Nederland en België samen na ruim twee jaar. In 2030 moet er een verkoopvolume van 1 miljard behaald worden.

Gemiddeld gezien zouden consumenten jaarlijks vier interieuritems per jaar op het platform aanschaffen.

Achter Whoppah zitten grote en bekend investeerders als Daniel Gebler van Picnic, John de Mol en bekende Nederlanders en ondernemers als Winston en Renate Gerschtanowitz, Nick Schilder en Wilfred Genee. In totaal is de afgelopen jaren 12 miljoen euro in het platform geïnvesteerd. Er werken inmiddels 85 mensen.