Klarna komt met een grote update van zijn shopping app. Het payment- en shoppingplatform komt onder andere met een gepersonaliseerde shopping feed door middel van AI, een personal shopping service voor productadvies en de mogelijkheid om in de app aangeschafte producten door te verkopen.
Dat kondigt het bedrijf aan tijdens zijn laatste productpresentatie. Klarna introduceerde eind 2021 zijn shopping app, waarin je direct kunt shoppen (en met Klarna betalen) op webshops van bij de betalingsdienst aangesloten retailers. De betalingsdienst wil het shoppen in zijn app aantrekkelijker maken door nu gepersonaliseerde productaanbevelingen te doen aan de hand van kunstmatige intelligentie. De nieuwe ‘discovery shopping feed’ wordt realtime bijgewerkt met aanbiedingen en nieuwe producten en moet beter worden bij iedere aankoop die in de app gedaan wordt, zo meldt Klarna in een persbericht.
Personal shopping
Gebruikers van de app konden al via een AI-plugin om advies vragen bij aankopen, maar nu worden er ook echte experts ingeschakeld. Met de nieuwe functie ‘Ask Klarna’ kun je via chat of videobellend gratis personal shopping advies inschakelen. Ook wordt het mogelijk om eerder in de app aangeschafte producten door te verkopen op een aantal re-commerce platformen. De functie is momenteel al beschikbaar in Zweden, waar de app samenwerkt met resell-platform Tradera. Binnenkort zullen wereldwijd meer partners worden aangesloten, zo laat Klarna weten.
De vernieuwde app is inmiddels geïntroduceerd in enkele landen, waarbij nog niet alle functionaliteiten overal live zijn. Verenigd Koninkrijk, Zweden en Duitsland. Ask Klarna en de reselling functionaliteit en andere nieuwe functionaliteiten. Het is nog niet bekend wanneer dit live gaat in Nederland.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Klarna-app krijgt personal shopping en resell-mogelijkheden
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.