Sinds de introductie van bezorgvoorkeuren in de app, hebben al meer dan een half miljoen mensen hun bezorgvoorkeur opgegeven. De komende tijd wordt het aanbod niet thuis-voorkeuren uitgebreid met pakketautomaten.
Met de bezorgvoorkeuren in de app of het persoonlijke account, kunnen consumenten zelf aangeven waar ze standaard hun pakket bezorgd willen hebben. Bijvoorbeeld thuis of bij een PostNL-punt in de buurt. Daarnaast kan men aangeven waar de bezorger het pakket mag leggen als ze niet thuis zijn.
Wat betreft dat laatste zijn er momenteel drie opties: bezorgen bij de buren, bezorgen bij een PostNL-punt in de buurt of bezorgen op een afgesproken plek rondom huis. De komende maanden komt daar een nieuwe optie bij: bij een PostNL-pakketautomaat in de buurt.
‘Met bezorgvoorkeuren spelen we in op de wens van ontvangers om zelf te bepalen waar en wanneer hun pakket wordt bezorgd. Als grootste post- en pakkettenbedrijf in de Benelux zijn we constant bezig om onze dienstverlening te verbeteren. Daarom zijn we ook blij dat we vanaf deze maan een extra optie toe kunnen voegen aan de niet thuis-voorkeuren, namelijk de PostNL-pakketautomaat. De komende periode worden steeds meer automaten geplaatst’, aldus Stephan van den Eijnden, directeur E-commerce bij PostNL.
PostNL begon in februari 2021 met bezorgvoorkeuren voor ontvangers.
Lees ook: 'Open de kluis naar een open netwerk' (Twinkle 10 2022)
Geweldige oplossing. Tenzij het net zo werkt als aanvinken afhaalpunt en zonder pardon retour afzender der bij niet thuis ipv afgeven op afhaalpunt. Ik ben totaal niet te spreken over post nl pakketdienst. Pakjes gaan niet naar afhaalpunt of komen zwaar beschadigd aan/kapotte lege doos
Er is geen eens een postNL punt in Hoofddorp waar ik zendingen kan ophalen. Focus je daar is op. Inwoners 80.000