Twinkle | Digital Commerce

DHL Fulfillment Network perfecte partner voor Delta Galil

2023-02-27
1000562
  • [branded content]
  • 3:58

DHL gaat voor Delta Galil de Europese distributie van Adidas Underwear verzorgen en dat past helemaal in de strategie van het merk. DHL introduceerde immers onlangs een nieuwe dienst, het DHL Fulfillment Network, dat erop neerkomt dat het op strategische plaatsen in de hele wereld fulfillment centra bezit.

DHL introduceerde een nieuwe dienst, het DHL Fulfillment Network dat erop neerkomt dat DHL vanuit meer dan 30 strategische plaatsen in de hele wereld eigen fulfillment centra fulfillment services levert. Als het volume van de klant een beetje massa heeft dan kan er dus in bijna alle Europese landen en daarbuiten voorraad worden aangelegd. Door de voorraad dicht bij de eindklant te leggen, worden de levertijden korter en blijven de transportkosten binnen de perken. Het netwerk past perfect bij bedrijven met grote Europese ambities en Delta Galil heeft die ambitie.

Ben je geïnteresseerd in schaalbare fulfillment?

Als je als bedrijf de ambitie hebt om te groeien dan werkt samenwerking met DHL goed, zo legt business development manager Peter Maas uit. ‘Het mooie aan samenwerken met ons is dat je gemakkelijk kan schalen via ons netwerk. Je kan beginnen met één of twee fulfillment centra en snel doorgroeien naar meerdere centra, afhankelijk welke nieuwe markten interessant voor je zijn.’

Maas legt uit waarom DHL de ideale partner is om die groei te realiseren voor ambitieuze merken en bedrijven:

  1. Ervaring
    ‘Het is een voordeel dat wij natuurlijk een brede ervaring hebben in de gehele logistieke sector’, legt Maas uit. ‘Vooral op het gebied van b-to-b zijn we al jaren actief in die wereld en we bedienen nu dus ook steeds meer consumenten op basis van die logistieke expertise. De processen daarin - op tijd leveren, klanten die de order plaatsen constant kunnen volgen en de retourmogelijkheden bieden - veranderen niet als we voor consumenten werken, maar we nemen die expertise natuurlijk mee.’
  2. Flexibiliteit
    ‘In die fulfillment business zijn betrouwbaarheid en flexibiliteit belangrijk en als een bedrijf gecontroleerd wil uitbreiden dan is werken met één partner prettig’, zegt Maas.
  3. De korte communicatielijnen
    ‘Het hebben van één aanspreekpunt en één logistiek systeem biedt veel efficiencyvoordelen. DHL biedt haar klanten een betrouwbaar en schaalbaar systeem. Of de Amerikaanse klant nu expansie naar Europa wil of dat je bijvoorbeeld als Nederlandse webshop de Duitse markt wilt veroveren. Het is nu beschikbaar in het DHL Fulfillment Network.’
  4. Eigen warehouses
    DHL heeft alles in eigen beheer en werkt met eigen warehouses en inzet van eigen kwalitatief personeel. ‘Dit maakt de communicatielijnen overzichtelijk en kort. Het maakt dus géén verschil of je nu een warehouse in Italië of in Zweden aangesloten hebt’, licht Maas vol trots toe.

DHL gaat dus aan de slag met het leveren van Adidas Underwear in Europa, een merk dat voor de Europese markt wordt geproduceerd en gedistribueerd door Delta Galil. De distributie zal plaatsvinden via het DHL Fulfillment Network van DHL. Delta Galil is een wereldleider in high-tech kleding met veel eigen merken zoals 7 For All Mankind, Bare Necessities en Schiesser. Ze maken ook kledingstukken onder licentie voor merken als Converse, Tommy Hilfiger en Wolford.

’Niet op voorraad’ is geen optie

Marc Dweck, Director of E-Commerce bij Delta Galil: ‘Als een consument een premium merk als Adidas koopt, verwachten ze een premium merkervaring. Ze besteden immers tijd en geld aan hun aankoop. Wat ze dan niet willen, is op de knop “kopen” klikken om geen verzendopties te vinden die bij hen passen of om een bestelling te plaatsen en vervolgens te horen dat het niet op voorraad is.’

Het percentage niet betaalde winkelwagentjes is enorm in e-commerce: 68%, maar tegelijk is E-commerce een groeiende kans om consumenten te bereiken, aldus Dweck: ‘Bij Delta Galil zijn we natuurlijk sterk betrokken bij b-2-b logistiek, maar we weten dat direct-to-consumer (DTC) belangrijk is en groeit. Het is van vitaal belang voor het succes van Adidas Underwear dat we een robuuste e-commerce fulfillment-oplossing hebben’, zegt Dweck. ‘Als je een kledingmerk bent - of als je chocolade of speelgoed of een ander product maakt - ben je geen logistiek bedrijf. Dit betekent dat je meestal geen directe controle hebt over het logistieke deel van de puzzel. En e-commerce brengt de extra complicatie met zich mee van het hebben van talloze klantcontactpunten en de noodzaak om klanten op schaal te bereiken. Handig dat je samenwerkt met een partner die op zoveel plekken warehouses heeft.’

Ervaring

Tijdens het selectieproces van een fulfillment­partner zocht hij vooral betrouwbaarheid, verschillende levertijden voor klanten, efficiëntie én de juiste prijzen. Delta Galil had al ervaring met DHL doordat het de distributie van het merk Schiesser door DHL liet verzorgen. ‘Het opzetten met het DHL Fulfillment Network ging daar heel snel’, vertelt hij enthousiast.

‘Shopify integreren met het DHL Fulfillment Network was gemakkelijk voor ons. Adidas Underwear heeft meer dan 2.000 SKU’s, dus het is ook geweldig om te weten dat we tijdens piekperiodes kunnen opschalen en vervolgens weer kunnen afschalen.’

Wat zijn de voordelen voor je bedrijf?

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met DHL Fulfillment Network
Tekst: BBP Media | Beeld: DHL en Delta Galil