Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Hauster

2022-12-20
1000562
  • [interview]
  • 1:37

Hauster gaat niet uit van het product, maar van de hele klus. Het bedrijf belooft alle benodigde producten, materialen en gereedschap voor een bepaalde klus in één pakket bij je thuis te bezorgen. Daarnaast biedt het een stappenplan en is de gehele klus in video’s te zien.

Uit kostenbesparing en vanwege het feit dat vakmensen steeds moeilijker te vinden zijn, wordt er steeds meer geklust in huis. Tegelijkertijd zijn mensen onzeker of ze het wel goed doen, en blijft kluskennis bij jongeren achter, weet medeoprichter en ceo van Hauster, Olger Kistemaker. Hij is gepokt en gemazeld in het e-commercevak en constateerde tijdens eigen klussen dat hij in de reguliere bouwmarkt geen adequaat advies kreeg, omdat de medewerkers te weinig vakkennis hebben. ‘Waar je bij de bouwmarkt uit vele soorten materialen moet kiezen, leveren wij één pakket op maat bij je thuis’, aldus Kistemaker. Hij legt uit dat je niet elk materiaal overal kunt toepassen, dat je rekening moet houden met bijpassende (afwerk)materialen en vooral ook met de situatie en staat van jouw huis. ‘Die kennis heeft lang niet iedereen. In combinatie met een enorm aanbod leidt dat tot keuzestress. Hauster biedt elke (to be-)klusser de helpende hand en geeft zo vertrouwen om het zelf te kunnen.’

De logistiek en distributie was in eerste instantie een uitdaging: er moest een partij gevonden worden die zowel fysiek grote orders als kleine pakketjes samen in één zending kon bezorgen. ‘Zodat de klant niet meerdere keren thuis hoeft te zijn’, verklaart de ceo. Hij werkt daarvoor nu samen met St vd Brink. Daarnaast is het presenteren van de juiste hoeveelheid content nog lastig: te weinig is incompleet en dat kan tot schade leiden, te veel leidt tot too long; didn't read (TLDR), zegt Kistemaker.

Op dit moment biedt Hauster de categorieën Isolatie en Dakbedekking, maar uitbreiding staat op stapel, besluit de ceo.