Meer dan 30.000 klanten krijgen hun aanbetalingen bij online woonwinkel Made.com niet terug. Het gaat in totaal om 13,6 miljoen euro (12 miljoen pond).
De aanbetalingen werden gedaan voor meubels die door het faillissement van Made.com nooit zijn geleverd aan klanten. Er stond voor 15,5 miljoen euro (13,7 miljoen pond) aan aanbetalingen open en slechts een deel van de klanten kan zich beroepen op terugbetaling via creditcardaanbieders. Dat weet de Britse krant The Guardian. De rest van de klanten zal geen geld terugkrijgen, gezien zij onderaan de lijst met schuldeisers staan na het faillissement. Ook leveranciers en enkele werknemers staan op deze lijst van zogenaamde ‘concurrente schuldeisers’.
Het Britse bedrijf ging in november failliet, waardoor 500 medewerkers op straat kwamen te staan. Warenhuis Next nam de merkrechten van Made.com over.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
30.000 Made.com-klanten verliezen aanbetaling
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.