Twinkle | Digital Commerce

Millenials kopen het meest tijdens Black Week

2022-11-25
1000562
  • [nieuws]
  • 0:51

Vooral Millenials zijn tot nu toe op koopjesjacht geweest voor Black Week-aanbiedingen, 45 procent van de kopers behoort tot die generatie.

Gemiddeld zijn de verkopen ook fiks gestegen ten opzichte van vorig jaar, tot nu toe liggen die 39 procent hoger dan in 2021. Dat blijkt uit de eerste cijfers van Klarna, dat in deze eerste analyse de verkopen meeneemt tot en met woensdag. De drukste dag tot nu toe was de maandag, met een stijging van 40 procent ten opzichte van 2021. De populairste categorieën zijn ‘beauty en gezondheid’, ‘sieraden & accessoires’, en ‘vrije tijd, sport en hobby.’

Klarna deed ook een consumentenonderzoek rondom Black Friday. Daaruit bleek dat 60 procent van de Nederlanders van plan was om iets te komen tijdens de koopjesdag. Vooral jongere generaties leken geïnteresseerd, waarbij 87 procent van GenZ aangaf (waarschijnlijk) iets te kopen. 79 procent van de Millenials was ook van plan om iets aan te schaffen.