Twinkle | Digital Commerce

Heuts richt zich op alles wat met mobiliteit en vrije tijd te maken heeft

2022-11-16
1120630
  • [interview]
  • 1:16

Heuts kent haar oorsprong in 1965 en heeft zich van specialist in de automaterialenmarkt ontwikkeld tot een organisatie die complete oplossingen biedt op het vlak van mobiliteit en vrije tijd. Naast de webshops heeft Heuts 11 fysieke winkels in regio Limburg en Zuidoost-Brabant. We spreken Ludo Bloemen, e-commercemanager, en Eric Houben, Director Marketing & E-commerce, over het ontstaan van Heuts en het lidmaatschap bij Thuiswinkel.org.

Een stukje geschiedenis

Toen de handel in automotive accessoires aan het afnemen was, kwam er ruimte vrij voor andere assortimenten. Het Heuts-assortiment bestaat tegenwoordig niet alleen maar uit auto-onderdelen, maar richt zich op alles wat met mobiliteit en vrije tijd te maken heeft.

Tegenwoordig is het bedrijf niet alleen meer in Nederland actief, ook in België en Duitsland heeft het bedrijf al naam gemaakt. Ludo geeft aan nog volop kansen te zien: “Naast verdere internationalisering zijn er nog voldoende kansen om binnen bestaande markten verder uit te breiden. Bijvoorbeeld door slim gebruik te maken van data met als doel om klantretentie en de AOV te verhogen. Verder liggen er kansen om bestaande assortimenten uit te breiden of nieuwe assortimenten te introduceren. Een gevarieerd team met verschillende expertises moet bijdragen om de volgende stap te maken” aldus Ludo en Eric .

Het lidmaatschap bij Thuiswinkel.org

Voor Heuts is het stukje consumentenvertrouwen de voornaamste reden voor het lidmaatschap bij Thuiswinkel.org. “We geloven erin dat het Thuiswinkel Waarborg conversieverhogend werkt. We worden juridisch helemaal doorgelicht, iets wat de consument een stukje zekerheid geeft. Het Thuiswinkel Waarborg is een bekend fenomeen, een no-brainer dat het goed werkt!”, vertellen Ludo en Eric.

Lees het hele interview online via www.thuiswinkel.org/heuts