Modeplatform Zalando heeft een eerste collectie aangepaste mode op de markt gebracht. Het gaat om meer dan 140 stijlen die worden aangeboden door Zalando’s private labels Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn en Even&Odd.
De collectie omvat kleding, schoenen en accessoires die inspelen op de behoeften van mensen met een beperking, zoals beperkte mobiliteit of beweeglijkheid, maar ook zintuiglijke gevoeligheid. Stijlen in de eerste collectie bevatten items die aangepast zijn aan zittend rolstoelgebruik, kledingstukken die gevoelig voor de huid zijn en producten met gemakkelijke sluitingen en die geschikt zijn voor het dragen van protheses of verbanden.
De invoering van de speciale modecollectie is onderdeel van Zalando’s ambitie om voor 2025 een inclusief assortiment aan te bieden. ‘Onze visie is om het startpunt voor mode te zijn voor onze Nederlandse klanten, daarom willen we een platform zijn dat iedereen verwelkomt’, stelt general manager Benelux Megan Maley van Zalando.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando lanceert collectie aangepaste mode voor mensen met een beperking
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.