Mijlpaal voor bol.com: het platform heeft de 50.000e verkooppartner verwelkomd. Vooral de afgelopen jaren nam het aantal partners op het platform fors toe.
Het was tijdens de Webwinkel Vakdagen, editie 2019, dat toenmalig ceo Huub Vermeulen aankondigde dat de webshop in dat jaar de transitie naar een platform ging maken. Die transitie duurde uiteindelijk een paar jaar, inmiddels zijn partners goed voor ruim 60 procent van de verkopen op het platform. Eind vorig jaar liet Vermeulen nog weten in een interview met Trouw niet uit te sluiten dat bol.com uitsluitend een platform voor partners wordt. Hoewel dat toch een plan voor de lange termijn lijkt.
Door de focus op de transitie naar een handelsplatform is het logisch dat het aantal partners sindsdien fors is gestegen. Bol.com spreekt zelf van een (bijna) verdubbeling van het aantal partners in drie jaar tijd. Dat is wellicht meer dan het platform zelf had gedacht: door corona kwamen er in 2020 meer dan 10.000 partners bij, omdat veel retailers toen op zoek waren naar nieuwe verkoopkanalen. Consumenten merken daar ook wat van: zo is het aanbod op het platform de afgelopen jaren fors uitgebreid naar 41 miljoen SKU’s.
Bol.com stelde in 2011 voor het eerst de deuren voor Nederlandse verkooppartners.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bol.com heeft nu 50.000 verkooppartners
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.