Jumbo meldt dat de omzet van online in de eerste zes maanden van 2022 gelijk blijft aan die van vorig jaar. Over de gehele linie houdt Jumbo rekening met een lichte omzetgroei voor 2022.
Koninklijke Jumbo Food Groep noteerde in het eerste halfjaar van 2022 een concernomzet van €5,46 miljard. Dat is een stijging van 1,6% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het aandeel van Jumbo op de Nederlandse markt bleef circa 22%.
Online behoefte blijft
Ook online blijft de omzet stabiel, zo meldt de supermarktketen. Jumbo verwacht dat klanten zelf willen blijven bepalen waar, wanneer en hoe zij hun aankopen doen, en hoe en wanneer zij de boodschappen thuis willen ontvangen. Op die behoefte blijft Jumbo inspelen met 'gerichte investeringen en samenwerkingsinitiatieven', aldus het bedrijf. Zo breidt Jumbo dit jaar het aantal regionale bezorghubs uit met nieuwe vestigingen in Emmen en Bergen op Zoom, tot in totaal achttien, en werd onlangs bezorgabonnement Jumbo Bezorgeloos gepresenteerd.
De onlineactiviteiten op de zakelijke markt, die de 100 miljoen aan omzet zijn gepasseerd, worden verder aangescherpt om de groei in dit segment te vergroten. Daarnaast werkt Jumbo aan het verstevigen van de strategische samenwerking met flitsbezorger Gorillas, zodat klanten in de binnensteden via Jumbo.com straks ook kunnen kiezen voor thuisbezorging door de fietskoeriers van Gorillas. Jumbo levert inmiddels zo’n 1.600 producten aan Gorillas.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Jumbo ziet online omzet stabiliseren
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.