Twinkle | Digital Commerce

Zalando koopt mediaplatform Highsnobiety

2022-06-14
1000562
  • [nieuws]
  • 0:46

Zalando neemt mode- en lifestylemediamerk Highsnobiety over. Die laatste is een wereldwijd actief merk dat zowel content als verkoop combineert.

Volgens de beide bedrijven profiteren zowel Zalando als Highsnobiety van het samenbrengen van ‘culturele relevantie en inzichten, autoriteit op het gebied van mode en storytelling’ van het mediaplatform aan de ene kant, en het netwerk, de kennis op het gebied van e-commerce en operationele capaciteiten van Zalando aan de andere kant.

Highsnobiety blijft als los onafhankelijk platform bestaan, en zal vooral op strategisch en creatief gebied Zalando helpen bij het ontwikkelen van nieuwe inspiratiegerichte formats op het platform. ‘Onze bedrijven delen de passie om sterke partnerschappen op te bouwen en stellen merken in staat hun publiek te inspireren met producten en verhalen’, reageert oprichter David Schneider van Zalando.

Highsnobiety werd in 2005 in Berlijn opgericht. Oprichter David Fischer behoudt een minderheidsaandeel in het bedrijf.