Social mediaplatform Twitter zet weer een nieuwe stap in social commerce door een samenwerking met Shopify.
De nieuwe samenwerking geeft alle Amerikaanse Shopify-verkopers de optie om sneller en eenvoudiger gebruik te maken van Twitter om hun klanten tot aankoop over te halen. In de Shopify-appstore is vanaf nu een Twitter app te vinden waarmee retailers producten gemakkelijker kunnen delen op het social mediaplatform. Klanten kunnen vervolgens direct een bestelling plaatsen op de website van de verkoper.
Daarnaast komen er nog meer shoppingopties beschikbaar, waaronder een voorraadsynchronisatie tussen Twitter en de webshop. Zo hoefen verkopers niet handmatig hun productinformatie bij te werken. Wanneer ze hun Shopify-catalogus veranderen, wordt ook de catalogus op Twitter direct aangepast. Ook kunnen gebruikers producten in de kijker zetten om merkbekendheid op te bouwen en klanten te bereiken.
Vooralsnog zijn de shoppingopties bij Twitter alleen nog beschikbaar voor Amerikaanse gebruikers. Of en wanneer de opties naar Nederland komen, is nog niet bekend.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Twitter sluit samenwerking met Shopify
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.