Twinkle | Digital Commerce

VidaXL van start in Verenigde Arabische Emiraten

2022-05-20
1000562
  • [nieuws]
  • 1:27

VidaXL is deze maand begonnen met de verkoop van zijn producten in de Verenigde Arabische Emiraten. Het Nederlandse bedrijf is daarmee nu actief in 33 landen.

Dat vertelt cco Kijo Oudshoorn in een interview dat in de komende Twinkle verschijnt. Het online warenhuis met ‘alles voor je huis en tuin’ heeft al webshops in vrijwel heel Europa, Australië en de Verenigde Staten. Het assortiment van het bedrijf bestaat uit ruim 90.000 producten.

In de Emiraten hanteert vidaXL dezelfde strategie als bij lanceringen in andere landen. Het bedrijf heeft een eigen webshop, maar biedt zijn producten ook aan op de diverse marketplaces in het land. Zo zijn de producten te vinden op lokale marketplaces als Whizz, Noon en Desertcart. Oudshoorn over deze aanpak: ‘Wij hoeven niet zo nodig de grootste website te hebben. Het gaat erom dat ons product verkocht wordt. Wij zorgen wel voor het product en de distributie.’

Try and learn

In eerste instantie zal slechts een selectie uit het assortiment beschikbaar zijn in de Emiraten, aldus de cco. ‘De strategie die we toepassen bij nieuwe markten is try and learn. We kopen niets specifiek in voor die markt; dat hebben we ook niet gedaan voor de VS. We hebben 90.000 producten beschikbaar, daar zitten er genoeg bij waar interesse in zal zijn. Vanuit het bestaande assortiment leren we waar nog meer behoefte aan is.’

VidaXL heeft zijn hoofdkantoor in Venlo, waar onlangs een nieuw distributiecentrum in gebruik werd genomen. In de Emiraten gaat het bedrijf klein van start. ‘We huren nu een locatie in Dubai, en als het goed loopt kunnen we snel opschalen. Als het goed is gaan we daar snel groeien.’

Het volledige interview met Kijo Oudshoorn lees je volgende week in de nieuwe Twinkle.