Melk, kaas, eieren, groente en fruit van boeren in de omgeving. De producten zijn te bestellen bij Boer&NLekker, een d2c-retailconcept van boerencoöperatie Agrifirm.
De bestelling wordt geplaatst op de app van Local Heroes, e-commercepartner van Agrifirm in dezen. Daarna worden de producten van een lokaal cluster van boeren en telers verzameld bij een speciaal ingericht pick-up-point op het erf van een deelnemende boerderij, waar klanten hun order kunnen ophalen en een inkijkje in het boerenbedrijf kunnen krijgen. ‘Verser en meer lokaal kan niet’, zegt Annemarie Geerdes, lead innovatie Korte Keten bij Agrifirm. ‘Met Boer&NLekker brengen we boer en consument dichter bij elkaar’, legt ze uit. ‘Tegelijkertijd bieden we boeren een nieuw, duurzaam verdienmodel doordat ze een eerlijke prijs voor een eerlijk product kunnen vragen.’ Boeren kunnen zelf hun productprijs in de app aanpassen. Agrifirm vraagt een financiële bijdrage aan de deelnemers. De operationele kosten worden op die manier gedeeld met alle boeren.
De logistiek is in handen van Agrifirm; de coöperatie zorgt dat de producten bij de boeren worden opgehaald en naar het pick-up-point worden gebracht. ‘We werken samen met lokale partners voor het transport.’ De boeren verpakken hun producten zelf, en voor de fulfilment gebruiken ze de technologie van Local Heroes, aldus Geerdes: ‘Met een speciale QR-code op de verpakking weten we voor welke klant het product is. Op het pick-up-point worden de bestellingen per klant gesorteerd en klaargezet.’
Marketingwise ligt de nadruk ook op lokale activatie. ‘Voor de opening van de pitlocatie in Breda in februari gebruikten we een mix van b2b en b2c-pr, out of home en online. Bovendien zetten we promotionele acties in’, laat Geerdes weten. Na Breda volgt binnenkort een pilot in Den Bosch. Daarna staat Amersfoort op de planning. Zo hoopt Boer&NLekker zich over heel Nederland te verspreiden.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuw in de markt: Boer&NLekker
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.