Twinkle | Digital Commerce

Hoe ondernemen makkelijker gaat met slimme software SnelStart

2022-03-31
1000562
  • [branded content]
  • 2:47

Moeilijke dingen makkelijk maken. Daar staat SnelStart voor. Het eigenwijze familiebedrijf ontwikkelt administratieve software om complexe bedrijfsprocessen zo simpel mogelijk te maken. Het uitgangspunt hierbij: waar wordt de ondernemer écht blij van? “Dan kom je vanzelf op veel meer dan alleen een goed product voor een lage prijs.”

Je wordt ondernemer om te doen waar je goed in bent én plezier in hebt. En dat is meestal niet de administratie. Toch is een zorgvuldige boekhouding onmisbaar. Niet alleen omdat het moet voor de Belastingdienst, maar ook omdat je hiermee overzicht houdt op je financiële situatie – inclusief orderbeheer. Gelukkig hoeft het bijhouden van je administratie geen úren te kosten. “Administratieve software helpt je efficiënter en slimmer ondernemen”, zegt Herman Weessies, CEO van SnelStart. “Je hebt inzicht in de echte cijfers, je orders én bespaart zeeën van tijd.”

Standaard op maat

SnelStart is opgericht in de jaren tachtig en levert inmiddels software aan meer dan 100.000 klanten in heel Nederland. De focus ligt hierbij op het micro- en kleinbedrijf. Ondernemers die meer nodig hebben dan alleen software voor boekhouding en facturatie. Weessies: “Wij kijken elke dag opnieuw hoe we complexe bedrijfsprocessen zo simpel mogelijk kunnen maken. Dat doen we met een generiek product, dat je met een aantal parameters kunt aanpassen aan de situatie van de ondernemer. Een standaardoplossing dus die voelt als maatwerk. Daarin gaan we steeds een stapje verder om de ondernemer nog meer te ontzorgen. Denk hierbij aan intelligente software om de administratieve processen heen. Van personeelsadministratie tot orderbeheer.”

Bonnetjes en betalingen

Wat levert die ‘slimme software’ je nu concreet op als ondernemer? In de eerste plaats zorgt het voor orde en overzicht. “Je kunt rondslingerende bonnetjes bijvoorbeeld inscannen en zo eenvoudig digitaal vastleggen”, zegt Kees Pater, marketingmanager van SnelStart. “En met één druk op de knop verstuur je al je facturen. Dat geldt ook voor herinneringen voor openstaande facturen. Makkelijk én effectief. Want als je er direct na de vervaldatum achteraangaat, blijken je klanten vaak sneller alsnog te betalen. Efficiënt debiteurenbeheer noemen we dat.” Ook het factureren van abonnementen kan eenvoudig met de software van SnelStart.

“Wij kijken elke dag hoe we complexe bedrijfsprocessen zo simpel mogelijk kunnen maken, met maatwerk voor een standaardprijs.” Herman Weessies, CEO SnelStart

Overzicht

“Door je administratieve processen te digitaliseren en automatiseren, heb je 24/7 inzicht in de actuele stand van zaken. Je kunt dus snel bijsturen op resultaten”, vervolgt Pater. “Bovendien heb je overzicht van voorraden en de status van orders. Ideaal als je een (web)winkel hebt.” En SnelStart biedt nog veel meer extra’s, met oplossingen voor ondernemers in elke branche. Waar nodig werkt het bedrijf hierbij samen met verschillende partners. Om de oplossing te kiezen die het beste past, kun je als ondernemer rekenen op advies van de specialisten van SnelStart.

Meer dan alleen een goed product

Een partij om in de gaten te houden dus, dat SnelStart. Want het bedrijf heeft volop plannen om het ondernemers nog makkelijker te maken. Herman Weessies: “Binnenkort kun je bijvoorbeeld op een onafhankelijk van platform of device werken met SnelStart. Verder komen we met eigen software voor rapportages, zodat je als ondernemer geen koppelingen meer hoeft te maken tussen verschillende soorten softwareprogramma’s. Zo vragen we ons bij elke beslissing af: hoe wordt de ondernemer hier nou écht blij van? Dan kom je vanzelf op veel meer dan alleen een goed product voor een lage prijs.”

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met SnelStart