Twinkle | Digital Commerce

Shopify en JD.com openen Amerikaanse poort naar China

2022-01-18
1000562
  • 0:56

JD.com en e-commerce platform Shopify kondigen een samenwerking aan. Hierdoor zou het voor Amerikaanse verkopers makkelijker moeten worden om in China producten aan te bieden.

Het Chinese platform zal een speciaal kanaal openen op Shopify waarop aangesloten partners van Shopify eenvoudig producten kunnen aanbieden. Daarnaast helpt het Chinese bedrijf met de logistiek van Amerika naar China.

Wie via Shopify zijn producten op het platform van JD.com aanbiedt, wordt daarnaast op andere gebieden ontzorgd. Zo wordt tekst automatisch vertaald naar het Chinees en worden valuta omgezet.

‘Wij geloven dat de samenwerking het enorme potentieel van de Chinese markt voor merken buiten China zal ontsluiten. Tegelijkertijd zal het de grensoverschrijdende handel vergroten door gebruik te maken van onze wereldwijde supply chain-capaciteiten’, stelt Daniel Tan, president van JD Worldwide.

Het verkoopkanaal van JD.com op Shopify is onderdeel van een grotere samenwerking tussen de twee partijen, die erop gericht is om crossborder online handel tussen de twee landen te bevorderen.