Twinkle | Digital Commerce

Nestlé wil in 2025 kwart online verkopen

2021-11-19
1000562
  • [nieuws]
  • 0:48

Fabrikant Nestlé wil meer direct aan consumenten verkopen en zet daarbij meer in op zijn online kanalen. Over vier jaar moet het aandeel online verkopen bij het bedrijf zijn toegenomen naar zo’n 25 procent.

Dat schrijft Reuters. Afgelopen jaar was het online omzetaandeel bij het bedrijf nog zo’n 13 procent, dat moet dus nagenoeg worden verdubbeld. Nestlé zet daarbij vooral in op het uitbouwen van succesvolle shops, zoals die van Nespresso en Purina. Het Zwitserse concern wil daarnaast meer investeren in online marketing en technologie.

Ceo Mark Schneider gaf eerder deze week aan de investeringen op te willen schroeven, maar exacte getallen deelde hij niet. De omzet van Nestlé kwam in 2020 uit op omgerekend zo’n 80 miljard euro. In de eerste negen maanden van 2021 nam het online aandeel al toe naar 14,1 procent.