Twinkle | Digital Commerce

Carrefour mikt op verdriedubbeling e-commerce in 2026

2021-11-09
1000562
  • [nieuws]
  • 1:09

De Franse supermarkt Carrefour heeft aangekondigd meer te gaan investeren in digitalisering. Tussen 2022 en 2026 wil het bedrijf 3 miljard euro steken in - onder andere - de e-commercetak.

Het bedrijf zegt verschillende onderdelen versneld te willen digitaliseren. Naast de e-commerce divisie, gaat het om digitalisering van financiële diensten, cloud-based werken, en investeringen in data en retail media activiteiten. Concreet moet dit ervoor zorgen dat de online handelsvolume (GMV) in 2026 drie keer zo groot wordt en uitkomt op ongeveer 10 miljard euro.

In het geval van e-commerce wil Carrefour specifiek investeren in Express-bezorging (binnen 3 uur) en flitsbezorging (binnen het kwartier). Ook wordt er geld vrijgemaakt voor de personal shopper-service en de online b2b-tak.

Daarnaast investeert het bedrijf in immigratie in de cloud. In 2026 wil het bedrijf een volledig cloud-based company zijn. Tot slot laat het bedrijf ook weten in 2030 zijn e-commerce activiteiten klimaatneutraal te willen maken. Dat is tien jaar eerder dan de doelstelling om het volledige bedrijf klimaatneutraal te maken.

Ceo Alexandre Bompard: ‘We zullen Carrefour, een traditionele retailer met e-commerce mogelijkheden omvormen tot een Digital Retail Company. Deze ingrijpende verandering zal het volledige potentieel van omnichannel ontketenen. Het is mijn overtuiging dat deze digital first-koers een krachtige richting zal zijn in een snel veranderende markt.’