Reisorganisatie TUI brengt zijn internationale webshops onder op één centraal platform. Het uiteindelijke doel is om binnen 3 jaar naar een online omzetaandeel van 67 procent te gaan.
Dat vertelde Arjen de Mik, head of e-commerce bij TUI Nederland gisteren tijdens e-commerce kennisevent Shopping Today in Utrecht. TUI Nederland heeft als reisorganisatie een moeilijk jaar achter de rug. Door de pandemie zag het zijn omzet fors teruglopen en moesten in allerijl nieuwe services opgezet worden om klanten wegwijs te maken in de wirwar van restricties en regels. ‘We zijn in die tijd van een sales machine veranderd naar een customer care machine’, aldus De Mik. ‘Het was vechten tegen de bierkaai.’
Inmiddels is die storm weer enigszins gaan liggen en kan men weer op reis. Maar het heeft er wel voor gezorgd dat TUI stappen moet én gaat zetten op e-commerce gebied. Zo hebben momenteel nog alle markten van TUI een eigen e-commerce platform. Maar daar komt dus verandering in. De Mik: ‘We willen naar één e-commerce platform voor alle landen. In eerste instantie gebruiken we daarvoor de front-end van onze Britse site.’
Het is niet bekend wanneer het platform precies wordt gelanceerd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
TUI werkt aan centraal e-commerce platform voor alle markten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.