Twinkle | Digital Commerce

Jumbo test bezorgabonnement

2021-10-18
1000562
  • [nieuws]
  • 1:03

Supermarkt Jumbo test momenteel een bezorgabonnement waarbij klanten bezorgkosten afkopen. Het gaat om abonnementen met een looptijd van een half jaar en een jaar.

Dat laat het bedrijf weten aan Distrifood. Het abonnement heeft de naam ‘Jumbo Bezorgeloos’ gekregen. Deelnemers aan de proef betalen per maand een vast bedrag. Zij kunnen dan maximaal één keer per dag een bestelling plaatsen. Minimale orderwaarde blijft daarbij 50 euro.

Klanten kunnen kiezen uit verschillende abonnementen. De duurste is 12 euro per maand, daarmee kunnen ze een halfjaar lang elke dag van de week onbeperkt bestellen op alle tijdslots zonder bestelkosten. De goedkoopste is 8 euro per maand, daarmee kan men van dinsdag tot en met donderdag één jaar lang onbeperkt bestellen op alle tijdslots, uiteraard ook zonder bestelkosten te betalen. In totaal maakt Jumbo momenteel gebruik van vier verschillende abonnementen (PDF). Het is niet mogelijk om de abonnementen tussentijds op te zeggen.

Een woordvoerder van Jumbo laat aan Distrifood weten dat het bedrijf deze zomer is begonnen met de pilot en dat er ongeveer 7.000 klanten aan meedoen. Later dit jaar wordt de pilot geëvalueerd. Volgens Jumbo besparen klanten die regelmatig bestellen hiermee op hun bestelkosten.

Concurrent Albert Heijn lanceerde enkele jaren geleden al een bezorgabonnement, de AH Bezorgbundel.