Lifestyle- en modemerk Scotch & Soda gaat op de Chinese online markt verkopen. Het bedrijf kondigt zijn eerste online shop aan op platform Tmall.
Dat maakt het bedrijf bekend in een persbericht. De afgelopen maanden zette Scotch & Soda voorzichtig zijn eerste stappen in China. Nu blijkt dat het bedrijf – naast de officiële lancering op Tmall – ook fysieke winkels in grote Chinese steden wil gaan openen. In totaal wil de retailer 15 nieuwe fysieke winkels en 7 shop-in-shops wereldwijd openen.
In welke Chinese steden Scotch & Soda winkels wil gaan openen is niet bekend. Wel is duidelijk dat er in ieder geval winkels bijkomen in Parijs, Madrid, Philadelphia, Charlotte, Gotenburg, Riyad, Mumbai, Boekarest, Dortmund, Stuttgart en Perth. ‘We zetten de uitbreiding van ons retailnetwerk op internationaal niveau voort, verstevigen onze positie op markten waar we al aanwezig zijn en introduceren ons merk in belangrijke markten zoals China’, aldus ceo Frederick Lukoff. ‘Wij zien in deze regio enorm veel potentieel om nieuwe klanten te bereiken en voor te stellen aan ons merk.’
De nieuwe retail strategie voor binding en branding. Fysieke winkel en online gaan samen. Dé manier om je doelgroepen en klanten te binden. Met als basis natuurlijk een database en een simpele klantbenadering. Blij dat ik die achtergrond van Wehkamp, MOSAIC postcode segmentatie, AKO boekenwinkels en vastgoed heb...