Twinkle | Digital Commerce

Big Bazar niet omnichannel genoeg voor Mirage Retail Group

2021-10-27
1000562
  • [nieuws]
  • 1:13

Mirage Retail Group (MRG), bekend van onder andere Blokker, doet discountformule Big Bazar van de hand. De formule sluit volgens MRG niet goed aan bij de omnichannel toekomstvisie van de groep.

De retailgroep richt zich naar eigen zeggen meer op winkelformules die zowel met fysieke winkels en online actief zijn. Big Bazar, dat zelf niet over een webshop beschikt, past daar minder goed bij. BB Retail - een handelsorganisatie dat is opgericht door ondernemer Heerke Kooistra, heeft meer ervaring op het gebied van discountformules. Daardoor ontstaan volgens beide partijen meer kansen voor Big Bazar om op dezelfde wijze verder te groeien.

‘Door dit besluit ontstaat er bij MRG nog meer ruimte om ons te focussen op formules waarin de combinatie van winkels, het online kanaal en service aan de klant een belangrijke rol spelen en hiermee toekomstbestendige merken neer te zetten’, aldus ceo Michiel Witteveen. Naar verwachting wordt de transactie – over een overnamebedrag worden geen uitspraken gedaan – begin november afgerond.

Ceo Hans Danhof van Big Bazar in een reactie: ‘Onder de vlag van Kooistra kunnen we met Big Bazar de volgende stappen zetten. Deze transactie biedt ons toegang tot nieuwe partnerships en inkoopkanalen die helpen bij het verder uitbouwen van het onderscheidend vermogen van de formule.’

Eerder dit jaar liet Mirage Holding Group al weten zich meer te willen richten op omnichannel-formules.