Twinkle | Digital Commerce

Jagter: 'Goed gemutst naar buiten'

2021-09-16
1000562
  • [interview]
  • 1:28

Jagter, Zuid-Afrikaans voor jager, is de naam van een nieuwe Belgische webshop, gespecialiseerd in hoofddeksels om tijdens het jagen en wandelen te dragen.

De webwinkel biedt ‘hoeden, petten, flatcaps, stijlvolle bovenkleding en leuke kousen voor jacht en buitenleven’, vertelt eigenaar Diederik Aelbrecht, die met de shop begon omdat hij in zijn eigen zoektocht naar gepaste hoofdbescherming bij de jacht niet kon vinden wat hij zocht. ‘Veel jachtwinkels focussen op wapens en toebehoren, outdoorshops houden zich vooral bezig met kleding, en hoedenwinkels hebben álles in huis qua hoofddeksels zodat je door de bomen het bos niet meer ziet’, aldus Aelbrecht. Hij wil zich dan ook onderscheiden als specialist in hoofddeksels voor jacht en buitenleven. Daarnaast verkoopt hij accessoires zoals handschoenen, riemen en messen, en is hij de exclusieve dealer in België van de merken Koedoe & Co en Krawattendackel. ‘België is voor wat betreft e-commerce nog niet zo ver als Nederland en andere buurlanden, maar Vlamingen en Walen kopen wél bij die buurlanden. Ik wil meewerken aan de groei van e-commerce in ons land’, zegt de eigenaar. Bovendien richt hij zich naar eigen zeggen op ‘een niche die niet alleen veroudert maar ook sterk verjongt, en dus een moderne aanpak vraagt’.

Aelbrecht houdt zelf voorraad en doet bewust niet aan dropshipping. ‘Ik bied kwaliteitsmerken en wil alle materialen eerst zelf zien voor ze naar de klant gaan.’ Momenteel worden de bestellingen per post en DHL verzonden.

Om bekendheid te genereren zet de webshopeigenaar online in op Google Adwords en social media, is hij aanwezig op evenementen, sponsort hij wandelingen en weideschietingen, en neemt hij deel aan beurzen: ‘Een webwinkel openhouden betekent niet alleen digitaal zichtbaar zijn, maar ook op de traditionele manier mensen bereiken en werken aan mond-tot-mondreclame.’ Zo werkt Jagter aan duurzame relaties met klanten.