Twinkle | Digital Commerce

Zalando zet groei door in tweede kwartaal 2021

2021-08-05
1000562
  • [nieuws]
  • 1:09

Zalando weet de behaalde groei van vorig jaar voort te zetten in de eerste helft van dit jaar. Het modeplatform noteert in het tweede kwartaal een stijging in het handelsvolume van 40 procent, tot 3,8 miljard euro.

In de afgelopen twaalf maanden hebben meer dan 10 miljoen actieve klanten zich aangesloten bij het Zalando-platform, resulterend in 44,5 miljoen actieve klanten aan het einde van het tweede kwartaal. Klanten hadden vaker contact met Zalando, waarbij het gemiddelde aantal bestellingen per actieve klant een nieuw record van 5,0 bereikte. Klanten die tijdens de eerste lockdown-periode in 2020 werden geworven, bleven actief.

Een sterke groei is ook zichtbaar in het Connected Retailprogramma van Zalando. Het handelsvolume van het partnerprogramma nam in de eerste helft van 2021 toe met meer dan 100% op jaarbasis. Aan het einde van de eerste helft van 2021 waren hierop bijna 4.700 fysieke winkels actief.

Zalando realiseerde in het tweede kwartaal een solide winstgevendheid, met een gecorrigeerde EBIT van 184,1 miljoen euro en een marge van 6,7%. Zalando heeft aanzienlijk meer geïnvesteerd in klantenwerving en merkmarketing om de volledige vraagkans in het tweede kwartaal van dit jaar te benutten, nadat het bedrijf de marketinginspanningen in het tweede kwartaal van 2020 aanzienlijk had teruggeschroefd als onderdeel van zijn eerste Corona-respons.