Twinkle | Digital Commerce

Twinkle100 Mini's: #212 TopVintage

2021-05-18
1000562
  • [interview]
  • 2:13

‘Zij zijn groot en ik is klein en da’s niet eerlijk’, luidt Calimero’s bekende uitspraak. Maar hier houdt de vergelijking tussen dit tekenfilmfiguur en de hekkensluiters van de Twinkle100 ook weer meteen op. Want als je minstens 7,6 miljoen euro aan online verkopen opstrijkt in een jaar, dan is dat een prestatie van formaat. Alle reden om maandelijks een ‘kleinere’ speler in de spotlights te zetten. Anne Dolman pakt nu het momentum namens TopVintage.

TopVintage stond vorig jaar met 9,2 miljoen euro op nummer 212 in de Twinkle100. Content mee?

‘De schatting was lager dan de werkelijke omzet van 13,5 miljoen, maar we zijn heel blij met onze positie! Helaas kunnen we dit momenteel niet groots vieren, anders hadden we dat zeker gedaan. We zijn een echt Limburgs bedrijf, dus uiteraard hebben we onze prestatie wel gevierd met vlaai.’

De ranking zelf draait natuurlijk toch om cijfers, maar wat speelde er zoals in jullie organisatie de afgelopen tijd?

‘Het is de missie van TopVintage om vrouwen wereldwijd happy te maken met vrouwelijke retro fashion, lifestyle content en goede service. Als dé community voor een retro lifestyle staat de kracht van de vrouw daarbij centraal, en dat doet TopVintage op een eigen, unieke wijze. We zijn het afgelopen jaar nog meer landspecifiek te werk gegaan, met de focus op Duitsland en Frankrijk. Natuurlijk hebben we afgelopen jaar ook wel last gehad van de covid-19-crisis, maar dat is gelukkig eind vorig jaar weer rechtgetrokken. Dat was mede dankzij onze Black Friday-campagne en de kerstperiode, wat een belangrijke tijd is voor ons bedrijf. We hebben immers veel feestelijke kleding, accessoires, schoenen en zelfs kerstballen in onze collectie.’

Hoe boksen jullie op tegen de grote e-commercespelers?

‘We zijn met onze retro damesfashion een echte niche en we zijn Europa’s leading retro boutique. Dat maakt ons uniek ten opzichte van andere grote e-commercespelers en dat zie je terug in onze collectie en de look-and-feel van onze website. Daarnaast hebben we ook nog verschillende eigen merken die in-house door onze eigen designers worden ontworpen. Last but not least staat onze klantbeleving op nummer 1, wat we uitstralen door een goede service te bieden, de experience op onze website en de sociale mediakanalen waar we een sterke community hebben opgebouwd.’

Waar hopen dan wel verwachten jullie te staan in de volgende Twinkle100-ranking?

‘Natuurlijk hopen we aankomend jaar weer een aantal posities omhoog te kruipen in de Twinkle100, dat moet vast wel lukken met de plannen en leuke projecten die op de planning staan voor dit jaar.’