Platform bol.com zag het handelsvolume in de eerste drie maanden van dit jaar met 76,6 procent groeien. Als gevolg daarvan schroeft moederbedrijf Ahold Delhaize de omzetverwachting van het platform op.
Verwacht wordt nu dat bol.com aan het einde van het jaar een handelsvolume van minstens 5,5 miljard euro behaalt. Eerder ging Ahold Delhaize nog uit van minstens 5 miljard. Oorzaak van de groei op het platform zijn de aanhoudende coronamaatregelen, waardoor consumenten nog steeds vaker online kopen.
In de eerste drie maanden van 2021 werden 4.000 partners toegevoegd aan het platform, dat nu plaats biedt aan 45.000 verkooppartners. De verkopen door partners op het platform nam in het eerste kwartaal met maar liefst 101 procent toe.
Het totale online handelsvolume (inclusief partnerverkopen van bol.com) van Ahold Delhaize in Europa komt neer op ruim 1,8 miljard euro. Dit omvat dus het handelsvolume van bol.com en de online omzet van onder andere Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. Zoals gebruikelijk doet Ahold geen uitspraken over eventuele winstgevendheid van zijn online platforms.
Ahold Delhaize zelf zag de totaalomzet in Q1 licht stijgen naar 18,3 miljard euro. Onder de streep daalde de winst van 645 naar 550 miljoen euro.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ruim driekwart groei handelsvolume bol.com in eerste kwartaal
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.