Twinkle | Digital Commerce

Forse groei in product abonnementen

2021-03-29
1000562
  • [nieuws]
  • 0:46

Consumenten kiezen er steeds vaker voor om een abonnement op een product te nemen. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope.

15 procent van de Nederlanders heeft inmiddels een abonnement op een product. Het grootste gedeelte van die abonnementen werd het afgelopen jaar afgesloten. Vooral abonnementen in voeding en persoonlijke verzorging zijn in trek. Samen vormen deze categorieën bijna de helft van het totale aantal product abonnementen. De groei in de categorie voeding valt te verklaren door de enorme toename in het aantal klanten bij aanbieders van maaltijdboxen.

Bijna tweederde van deze abonnementen werd in het afgelopen jaar afgesloten. 41 procent in de laatste zes maanden. Van alle huidige abonnementen op maaltijdboxen bijvoorbeeld startte 74 procent in het afgelopen jaar. Ook abonnementen op ondergoed en bloemen werden relatief vaak in de afgelopen twaalf maanden afgesloten.

Aan het onderzoek deden 3.500 respondenten mee.