Walmart-klanten kunnen nu online artikelen retourneren zonder het huis te verlaten. Het Amerikaanse retailbedrijf is hiertoe een samenwerking gestart met FedEx. ‘Deze retouroptie blijft ook na de feestdagen.’
De deze week in de Verenigde Staten gelanceerde service, die gratis is en overal beschikbaar waar het genoemde koeriersbedrijf zijn ophaaldienst voor kleine pakketten aanbiedt, zou Walmart naar verluidt een voorsprong kunnen geven in diens e-commercestrijd met Amazon. De service – Carrier Pickup genoemd – houdt in dat klanten online een datum kunnen selecteren waarop hun artikel moet worden opgehaald, waarna ze een verzendlabel kunnen afdrukken en het pakket kunnen achterlaten voor FedEx.
Stress wegnemen
Linne Fulcher, vice president Customer Strategy, Science & Journeys bij Walmart US, schrijft in een blog dat de coronapandemie aanleiding gaf om nog eens kritisch naar het retourbeleid en de processen te kijken. ‘Om er zeker van te zijn dat ze veilig zijn en zonder hoofdpijn.’ Het aanmaken van retouraanvragen, waarbij het niet uitmaakt of producten zijn gekocht in de winkel, online of bij een externe leverancier, kan via Walmarts website of app.
‘De vakanties zijn al stressvol genoeg. (…) We willen dat de retourervaring gemakkelijk, veilig en naadloos is. We zijn trots op de veranderingen die we aanbrengen om een deel van de stress – en die ongewenste kersttruien – van de rug van onze klanten te halen’, besluit Fulcher.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Walmart vergemakkelijkt retourproces
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.