Het Nederlandse fietsenmerk VanMoof heeft een goed jaar achter de rug waarbij de omzet is verdrievoudigd.
De groei piekte in het begin van het jaar, volgens VanMoof omdat veel mensen tijdens de eerste lockdown de fiets opnieuw ontdekten als een veilig alternatief voor het openbaar vervoer. Daardoor verkocht het fietsenmerk in de eerste vier maanden van 2020 meer dan in de twee voorgaande jaren samen. ‘In mei lag de totale verkoop van e-bikes in Nederland 38% hoger dan in dezelfde maand vorig jaar’, leest een persbericht.
Wereldwijd komt de jaarlijkse omzetgroei uit op 200 procent, met een groei van 121 procent in Nederland. Het totaal aantal klanten nam toe met 30 procent tot 155.000. Volgens VanMoof hebben hun klanten alleen dit jaar al meer dan 12 miljoen kilometer afgelegd, ‘oftewel 15 keer naar de maan en terug’, aldus het fietsenmerk.
Volgens mij draagt het ENORME prijsverschil met het vorige model ook bij aan het succes. 3300 versus 2000.
Waarschijnlijk is het aantal ontevreden klanten ook verdrievoudigd. Als je dan een fiets op de markt zet met kwaliteitsproblemen, zorg dan dat je het service apparaat op orde hebt. De arrogantie van het bedrijf is niet gestoeld op werkelijke kwaliteit.