Twinkle | Digital Commerce

Blokker lanceert eigen bezorgdienst

2020-12-18
1000562
  • [nieuws]
  • 1:01

Zo’n 4.000 medewerkers van winkels en het hoofdkantoor gaan pakketjes bezorgen voor het nieuwe concept ‘Blokker Express’.

‘Bezorgdiensten als PostNL lopen over, en in het distributiecentrum van Blokker staan nog 18.000 pakketjes die PostNL niet heeft opgehaald,’ zo leest een persbericht. De bezorgtijden dreigen daardoor meer dan een week te verschuiven. Om het nieuwe initiatief in goede banen te leiden, worden de Blokker-filialen getransformeerd tot verdeelcentra gedurende de lockdownperiode.

Jeanine Holscher, ceo van Blokker vertelt: ‘De snelheid en het enthousiasme waarmee iedereen heeft gewerkt om dit te realiseren is fenomenaal en een bewijs van hoe iedereen elke dag voor de klant wil klaar staan.’ De IT- en e-commerceteams hebben veranderingen aan de website doorgevoerd en een app gebouwd waarmee pakketjes kunnen worden gescand bij aflevering.

Wanneer klanten online een bestelling plaatsen, wordt er eerst gekeken of het artikel aanwezig is in één van de dichstbijzijnde winkels. Zo niet, dan wordt de order vanuit het distributiecentrum naar de winkel gebracht door logistieke partner Snel, die normaal gesproken de winkels bevoorraad. Klanten kunnen kiezen uit bezorging dor PostNL, met een levertijd tussen de 3 tot 7 dagen of Blokker Express, met een levertijd tussen 1 tot 3 dagen. De bezorgkosten zijn voor beiden gelijk.