Tijdens Cyber Week 2020 heeft Zalando 1 miljoen nieuwe klanten aangetrokken, wat meteen een record is voor de online speler. Het bruto handelsvolume groeide daarnaast met 35 procent ten opzichte van vorig jaar.
Ook aangesloten partners via het Connected Retail=programma profiteerden mee, zij wisten een aandeel van ongeveer 30 procent te behalen van het bruto handelsvolume. Vorig jaar lag dat aandeel op 20 procent. Tijdens de piekuren van Cyber Week werden er rond de 7.500 bestellingen per minuut geplaatst bij de online retailer.
In een persbericht laat David Schneider, co-ceo van Zalando weten: ‘Cyber Week 2020 was een nieuwe mijlpaal voor onze platformstrategie, met een sterke toename van het aandeel van het partnerprogramma. Aangezien fysieke winkels in het bijzonder getroffen zijn door de lockdowns tijdens het piekseizoen, wilden we vooral de deelname van nieuwe en bestaande brick-and-mortar partners vergemakkelijken via ons Connected Retail-programma.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
1 miljoen nieuwe klanten voor Zalando
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.