Twinkle | Digital Commerce

Singles Day: Alibaba zet 48 miljard om in 30 minuten

2020-11-11
1000562
  • [nieuws]
  • 0:53

Alibaba is koopjesfestijn Singles Day ongelofelijk sterk begonnen. Het bedrijf wist in het eerste half uur voor maar liefst omgerekend 48 miljard euro (372,3 miljard yuan) aan producten te verkopen.

Ter vergelijking, de totale omzet van Singles Day van Alibaba in 2019 kwam uit om zo’n 35 miljard euro. En ook dat was een record.

Vanwege de coronapandemie had Alibaba zich extra voorbereid op het aanbiedingenfestival, zo was er tussen 1 en 3 november een extra verkoopperiode om de druk wat van de logistiek af te halen. Tijdens Singles Day is het de bedoeling dat alleenstaanden een cadeautje voor zichzelf kopen. In Azië is dat mateloos populair. Maar ook Nederlandse spelers doen eraan mee. Zo heeft bijvoorbeeld bol.com ook Singles’ Day-deals.

Alibaba maakte vorige week zijn kwartaalcijfers (PDF) van het derde kwartaal bekend. In die periode was de omzet van de Alibaba Group omgerekend ruim 18 miljard euro.Dat was een groei van 30 procent