Twinkle | Digital Commerce

Ruime omzetverdubbeling HelloFresh in derde kwartaal

2020-11-03
1000562
  • [nieuws]
  • 1:01

Maaltijdboxverkoper HelloFresh heeft in het derde kwartaal een omzetgroei van ruim 120 procent gerealiseerd. In totaal verkocht het bedrijf voor bijna een miljard euro aan maaltijdboxen.

Enkele weken geleden liet HelloFresh al weten zijn prognose – wederom – bij te stellen. Het was toen al bekend dat de kwartaalomzet zou verdubbelen naar 970 miljoen euro. Vanwege de covid-19-pandemie bestellen veel meer consumenten maaltijdboxen bij diensten zoals HelloFresh, die ziet daardoor zijn klantenbestand bijna verdubbelen naar 5 miljoen klanten. In totaal werden er in het derde kwartaal 19,5 miljoen maaltijdboxen besteld, ruim 10 miljoen meer dan een jaar eerder.

De stijgende verkoopcijfers zijn ook terug te zien in het resultaat onderaan de streep. Het aangepaste brutoresultaat komt neer op 114,7 miljoen euro. Vorig jaar was dit nog 15,5 miljoen. ‘De trend om meer thuis te koken, is tijdens de pandemie versneld, en wij verwachten dat die trend zich zal voortzetten’, stelt ceo Dominik Richter van de maaltijdboxverkoper. ‘Consumenten zullen blijven vertrouwen op online mogelijkheden om maaltijden en ingrediënten thuis te laten bezorgen. Ook blijven velen thuis werken en zo ook meer maaltijden thuis eten.’