Twinkle | Digital Commerce

Bever parkeert digitaal platform

2020-11-19
1000562
  • [nieuws]
  • 1:37

Buitenwinkel Bever streeft ernaar in 2021 zijn digitale platform te lanceren. Dat laat Rutger Houweling, Head of Content & Social bij Bever, desgevraagd weten aan Twinkle.

In oktober 2019 liet Pieter Saman, de toenmalige ceo van het retailbedrijf, in een interview weten dat Bever begin 2020 een separaat digitaal platform zou gaan lanceren om naar buiten gaan nog toegankelijker te maken voor mensen. Een x-aantal maanden later is dit open platform er nog altijd niet. ‘Klopt’, beaamt Houweling op verzoek nu. ‘We stonden op het punt te lanceren, de bèta-versie stond al live, maar vanwege de impact die covid-19 met zich meebracht hebben we bewust alles on hold gezet. Máár, we gaan het platform lanceren in 2021.’

Wat in het vat zit

De pandemie voorkwam eigenlijk instant de livegang van het digitale platform, blikt Houweling terug. ‘Iedereen werd gevraagd zoveel mogelijk binnen te blijven en het aantal contacten tot een minimum te beperken. Je kunt je voorstellen dat dit niet echt het moment was om een platform te lanceren dat mensen motiveert en inspireert om in groten getale van buiten zijn te genieten.’ Hij vervolgt: ‘De volksgezondheid gaat vóór alles, dus ook vóór ons platform. We hebben onze verantwoordelijkheid genomen en het platform in een heel goed vat geplaatst. En daar blijft het in zitten tot de overheid en wij er honderd procent van overtuigd zijn dat het verantwoord is om het eruit te halen.’

Groei in traffic

Stilzitten is er bij Bever daarentegen niet bij, verklaart Houweling. Integendeel zelfs. ‘We zijn misschien zelfs wel enthousiaster dan ooit mensen gaan motiveren, activeren en inspireren om op een andere, verantwoordelijke manier optimaal van buiten te genieten.’ Het retailbedrijf doet dit via de andere digitale kanalen die het al benutte. Volgens het Head of Content & Social verloopt dit succesvol. ‘Sinds het gesprek met Pieter vorig jaar zijn we bijvoorbeeld met e-mail, waarmee we grotendeels onze content distribueren, met ruim 30 procent gestegen in het realiseren van traffic.’
Wordt vervolgd.

Fotocredit: François Kroes ©


Gerelateerde artikelen: