Zalando neemt het Zwitserse softwarebedrijf Fision over. De fashionretailer investeert hiermee in bodyscans en virtuele kleedkamers.
Fision is gespecialiseerd in computer vision-technologie en beschikt over een eigen bodyscan-app en virtueel kleedkamer. Daarmee kunnen consumenten kijken of bepaalde kledingstukken passen.
Voor Zalando is de investering een manier om het aantal retouren terug te dringen. Een aanzienlijk deel van die retouren wordt namelijk teruggestuurd omdat de maat niet goed blijkt. Volgens Zalando is het zorgen dat klanten in één keer de juiste maat vinden een belangrijke uitdaging in de mode-industrie: ‘De maatsystemen tussen categorieën, regio’s en merken variëren enorm, wat verwarring en onnodig rendement voor klanten veroorzaakt.’
‘We zijn constant op zoek naar nieuwe teams en technologieën die ons kunnen helpen onze klanten de beste ervaring te bieden tijdens hun hele modetraject’, aldus Jim Freeman, cto bij Zalando.
Het is niet bekend hoeveel Zalando betaalt voor Fision.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando investeert in virtuele kleedkamers
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.