Grote webwinkels als Coolblue, bol.com en MediaMarkt hebben de afgelopen tijd grote stappen gezet als het gaat om informatieverschaffing over slimme apparaten.
Dat concludeert de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De waakhond liet vorig jaar weten na te gaan in hoeverre aanbieders van deze producten informatie over bijvoorbeeld software updates verstrekten. Daaruit bleek dat dit onvoldoende gebeurde, waarna de ACM de shops hierop aansprak.
De waakhond stelt dat de webwinkels de informatie op de productpagina’s van ‘een groot aantal’ slimme apparaten heeft uitgebreid en verbeterd. ‘Het is belangrijk dat consumenten vóór de aanschaf van een slim apparaat weten hoe het is geregeld met de updates’, stelt Edwin van Houten, directeur Consumenten van de ACM. ‘De consument moet deze informatie voor de aankoop van de verkoper krijgen. Dit is wat we willen zien, ook bij andere online aanbieders.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Webwinkels informeren consument beter over slimme apparaten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.