Twinkle | Digital Commerce

DHL rolt ‘afgesproken plek’ verder uit

2020-10-01
1000562
  • [nieuws]
  • 0:60

De bezorgoptie van DHL voor afwezige ontvangers wordt verder uitgerold. Tijdens de testperiode van afgelopen zomer konden klanten van Wehkamp een pakket ‘onder de carport’ laten bezorgen.

De proef is succesvol gebleken en wordt nu landelijk uitgerold voor alle huishoudens en webwinkels, zo schrijft Logistiek.nl. Met de nieuwe bezorgoptie kunnen klanten aangeven waar rondom het huis ze het pakketje willen ontvangen als ze zelf niet thuis zijn. Dat kan dus bijvoorbeeld onder de carport zijn, achter een grote plantenbak of rondom de garage. Voorwaarde is dat de locatie op een droge plek is en niet in het zicht staat.

‘De afgesproken plek speelt in op een duidelijke behoefte: ontvangers geven nu al vaak met briefjes op de deur aan waar ze hun pakje willen hebben wanneer ze dit niet persoonlijk kunnen aannemen’, stelt Roelof Hofman, VP Operations bij DHL Parcel. ‘Vaak kennen bezorgers de voorkeuren per huis uit eerdere contacten. De inhoud van ieder pakket verschilt. Soms wil je het ene pakket wel zelf aannemen en een ander pakje kan prima achterom gezet worden. Met deze optie maakt de klant een afspraak op maat met de bezorger.’