Twinkle | Digital Commerce

‘Pak crossborder e-commerce per land aan’

2020-09-15
1000562
  • 1:18

In Utrecht staat vrijdag 30 oktober het CrossBorder Event op het programma, als onderdeel van de Dutch E-commerce Week. Onder meer spreker Sander Berendsen, managing director van SB Supply Europe, schijnt dan zijn licht op grenzeloos ondernemen. Op deze plek blikt hij vast vooruit.

Wat zijn actuele aandachtspunten binnen jouw organisatie in relatie tot e-commerce over de grens?
‘Alles wat je doet laten uitvoeren door natives. Zo krijg je altijd een lokale touch. Dat betekent geen “letterlijke” vertalingen. Andere gebruiken en andere feestdagen, andere wensen en andere USP's. Bijvoorbeeld: volgende dag levering is niet overal een pre in Europa.’

‘Team up!’ is dit jaar ons congresthema; wat is volgens jou essentieel hierbij?
‘Samenwerking tussen medewerkers en bedrijven. Wij hebben bijvoorbeeld onze logistiek uitbesteed aan een externe partij.’

SB Supply heeft intussen aardig wat crossborder ervaring opgebouwd; waar zijn jullie met name trots op?
‘Duitsland is een steeds grotere en belangrijkere markt geworden, waar wij ook b2b-deals doen. Dit is nu een eigen bedrijf geworden met een eigen Duitse entiteit.’

Welk ander bedrijf bewonder je op het gebied van crossborder e-commerce?
‘Niet specifiek één bedrijf, maar vidaXL heeft mijn aandacht. Evenals een mooi nichebedrijf als Just Carpets.’

Met welke kernboodschap gaan de toehoorders van jouw sprekersessie naar huis?
‘Pak crossborder e-commerce per land aan en met native personen uit deze landen.’

Klik op de links voor de programma's van het CrossBorder Event en de Dutch E-commerce Week.