Supermarktconcern Ahold Delhaize heeft met ING aan een digitale betaaloplossing gewerkt. De betaalpas is gericht op zowel online als offline winkels. ‘Shoppen wordt makkelijker, veiliger en met minder betaalhandelingen.’
Dat schrijft het Financieele Dagblad. De digitale pas zal volgens de krant vandaag worden gepresenteerd. De betaalmethode zou met name geschikt zijn voor consumenten die vaak bij dezelfde webwinkel kopen en niet staan te popelen om hun persoonlijke gegevens te delen. Het betaalsysteem werkt namelijk op basis van unieke digitale kenmerken, tokens genaamd. Die per winkel toegekend worden.
Volgens het FD is het grootste voordeel van een dergelijk systeem dat bij een datalek niet alle klantgegevens voor het oprapen liggen.
Geen vervanging iDeal
Veiligheid is een belangrijke troef die de ontwikkelaars met de nieuwe betaalmethode in handen denken te hebben. In Nederland zal de betaalmethode niet de vervanging van iDeal betekenen, stelt Mark Buitenhek van ING aan het dagblad. ‘Het is de natuurlijke evolutie van betalen met een kaart. Waar de betaalkaart aangepast is aan online afrekenen is dit een echt digitale oplossing voor internationale en online betaaltoepassingen.’
Het systeem is ontwikkeld door Mastercard.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Ahold en ING werken samen aan digitale betaalpas
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.