Twinkle | Digital Commerce

Picnic lanceert huismerk

2020-06-25
1000562
  • [nieuws]
  • 1:06

Online supermarkt Picnic ontwikkelt een productlijn onder een eigen Picnic-merk. De online super gaat onder meer chips, conserven en keukenpapier verkopen onder het nieuwe label.

Voor de ontwikkeling heeft Picnic een eigen team aangesteld van zes man dat wordt ondersteund door supermarktpartners Boni en Edeka. ‘Zij weten veel over eigen merken en over supply chains, dat helpt ons nu enorm om dit voor elkaar te krijgen’, zo vertelt Picnic-medeoprichter Michiel Muller in een interview met Distrifood.

Duurzaam

Het nieuwe huismerk wordt ‘het eerste duurzame e-commercemerk’, aldus Muller. Het is de bedoeling dat zowel de verpakkingen, recepten als de supply chain duurzaam worden. ‘We bouwen een merk dat klanten fijn vinden en dat zowel topline- als goedkope producten kent. Er zijn enorm veel kansen’, vertelt Muller.

Verpakking

Het grote voordeel voor de websuper is het feit dat ze geen rekening hoeven te houden dat het product in de winkel komt te staan. Muller: ‘Een verpakking in de winkel heeft een heel andere functie dan de verpakking in onze app. Je kunt onderscheid maken tussen wat je in de app vertelt en wat je als consument thuis krijgt. Je weet wat je hebt gekocht.’

Vooralsnog is het nog niet bekend wanneer het huismerk verkrijgbaar zal zijn. In het huidige assortiment heeft Picnic al enkele eigenmerkitems, zoals eieren en melk.